vissa dagar - gammal text

Hittade en jättegammal diktgrej som jag skrivit för ... 3 år sen kanske? 3 och ett halvt? Jaja, mobba inte om det är kasst. 3 och ett halvt år sen, som sagt.

Vi satt i sommarsolen som höll på att släckas i horisonten.
Vi hittade varandras frekvenser.
Vi höll avstånd och drog oss nära.
Vi dansade som atomer i ett kärnkraftverk.

Du log och tog min hand.
Du hittade inga fel men du var blind.
Du drog mig med i din fria värld.
Du lämnade mig ensam när jag var för svag för att veta bättre.

Jag kunde inte tänka klart.
Jag levde i frid i min egen värld.
Jag var inte beredd på att möta allt.
Jag var inte beredd på att leva.

Vissa dagar väntade jag för länge.
Vissa stunder var för intensiva.
Vissa sekunder var för långa.
Vissa dagar väntar jag fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0